I dag blir det Piratpartiet...

Snart bär det av till att rösta i vallokal, för oss Bräckeskolans matsal. Emelie på 19 månader får därmed vara med om sitt andra vallokalsbesök, i fjol var det kyrkoval den här tiden på året.
Det är inte lätt att välja parti och block. För att underlätta för mig gjorde jag i förrgår Aftonbladets valkompass och resultatet presenterades sedan som det parti man stod närmast. För mig stod det tydligt: Piratpartiet. Övriga partier var alla placerade mer eller mindre lika långt bort. Spännande att Aftonbladet föreslår Piratpartiet när jag angett att Falkvinge var den partiledare som jag har minst förtroende för och att absolut inte instämmer med att det ska gå att fritt ladda ner upphovsrättskyddat material från internet.
Jag ser det konstiga förslaget med Piratpartiet som en symbol för hur svårt det var att placera mig på en höger-vänsterskala.
Nu blir det vallokalen. Och vad det blir? Inte Piratpartiet i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0